Saturday, February 18, 2012

Öörong vol 2.

Lao Cai, rongijaam.
Nii et uuesti aktsjaturule. Seekordne vagun soft bed. erilist vahet ei olnud eelmisega aga oli lihtsalt 6 lavatsi asemel 4. Saime 5 peale 2 boxi. Olles aktsijaturul natuke sobranud läks meeletuks aruteluks millised näevad välja rööbastee joonised. varjante oli algul 4 erinevat. 4 tunni arutelu järel jäi 3 leeri: Silver, Jaan ja Erik, Jaak ja erapooletu Rain. Tunnen kaasa vaguni naabritele kes pidid purjus eestlase möla kuulama seda niigi mürarikkas vagunis. Aga nüüd väike selgitus siis vestlusest...

Rööbastee (inglise k. track, soome k. rata) koosneb harilikult kahest paralleelsest rööpast, mis paiknevad liipritel. Rööbastee oluliseimaks tehniliseks omaduseks on rööpmelaius ehk rööbaste vahekaugus. Rongiliikluseks kasutatavat rööbasteed nimetatakse raudteeks.

Railway wheels sit on the rails without guidance except for the shape of the tyre in relation to the rail head. Contrary to popular belief, the flanges should not touch the rails. Flanges are only a last resort to prevent the wheels becoming derailed - they're a safety feature. The wheel tyre is coned and the rail head slightly curved as shown in the following diagram (Fig 1). The rails are also set at an inward angle. (http://www.railway-technical.com/whlbog.shtml)


No comments:

Post a Comment